Friday, October 18, 2024
  • time : 00:00
  • Date : Wed Dec 08, 2021
  • news code : 154658
دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی استان اردبیل برگزار شد

دکتر حسین کربلائی خیاوی در دویست و بیست و هفتمین جلسه شوراي تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل گفت: در هفته پژوهش ملاک عمل چالش‌های روز کشور است و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها باید برای حل چالش‌های کشور برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، دویست و بیست و هفتمین جلسه شوراي تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل سه‌شنبه 16 آذرماه سال 1400 با حضور دکتر حسین کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، معاونان مرکز، کارشناسان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس و روسای بخش‌های تحقیقاتی و اعضای شورا با دستور جلسه بررسی طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تشکیل شد.

در این جلسه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه در هفته پژوهش ملاک عمل چالش‌های روز کشور است و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید برای حل چالش‌های کشور برنامه‌ریزی کنند، افزود: هفته پژوهش و فناوری فرصت مغتنمی جهت تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور تا کلیه دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه ضمن اطلاع از روند و وضعیت موجود پژوهش و فناوری در کشور برای آینده برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهمتری را در دستور کار خود قرار دهند.

دبیر شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان افزود: هفته پژوهش و فناوری با ایجاد فرصت تعامل بین فعالان این حوزه به شیوه‌های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی و مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می‌کند که ضمن ارتقاء شأن و منزلت و جایگاه پژوهش در کشور، بستر محکمی برای توسعه پژوهش و فناوری در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی فراهم می‌سازد.

دکتر حسین کربلائی خیاوی مهم‌ترین اهدافی را که در قالب هفته پژوهش و فناوری محقق می‌شود شناسایی و معرفی توانمندی‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری، معرفی و شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر، ایجاد زمینه برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش و فناوری تحت عنوان فن بازار، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوری، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و ارتباط صنعت و پژوهش و فناوری و نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه برشمرد.

وی به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان پرداخت و افزود: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با هدف اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب امنیت غذایی در حال اجراست. ارتقاء عملکرد در واحد سطح، اصلاح الگوی کشت در دیمزارها، افزایش ضریب امنیت غذایی، بهبود معیشت خانوارهای روستایی و بهبود شاخص عدالت اجتماعی از جمله اهداف دیگر این طرح به شمار می‌رود. در ادامه 5 فقره طرح تحقیقاتی توسط اعضای شورا بررسی و تصویب شد.

news source
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags