Sunday, October 6, 2024
  • time : 00:00
  • Date : Sat Nov 05, 2022
  • news code : 174383
حضور یازدهمین كاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری كشاورزی تخصصی كلزا همزمان با شش استان كشور در شهرستان پارس‌آباد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، یازدهمین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی با حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی محصولات پاییزه (کلزا مناطق گرمسیر) در استان‌های فارس، گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان و اردبیل روز چهارشنبه 11 آبان ماه برگزار شد.

در این برنامه ملی که به صورت حضوری و مجازی با حضور اعضای هیأت علمی و محققان بخش‌های تحقیقات زراعی باغی، گیاه‌پزشکی، فنی و مهندسی و خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برگزار شد، بر موضوعاتی همچون اهمیت کشت محصول کلزا، انتقال یافته‌های تحقیقاتی و ارسال به موقع گزارشات اجرایی و فنی از مراکز تأکید شد.

کشاورزان حاضر در این برنامه در خصوص مسائلی همچون انتخاب رقم مناسب و تسهیل در دسترسی به ارقام، مشکلات گیاه‌پزشکی و بیمه به موقع محصولات کشاورزی با کارشناسان مربوطه گفتگو کردند.

گفتنی است، مهمترین هدف این‌ کاروان،  ایجاد نهضت جهادی، بسیج مروجان، محققان و متخصصان کشاورزی همراه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شبکه ترویج غیردولتی به منظور ترویج دانش و فناوری برای ارتقای بهره‌وری عوامل تولید در عرصه‌های تولیدی کلزا است.  افزایش ضریب نفوذ دانش و توسعه کشاورزی دانش بنیان و تبادل تجارب از دیگر اهداف این کاروان بوده است. همچنین  از طریق شبکه ملی برکت نیز با هر شش استان ارتباط مستقیم برقرار و پخش شد.

 

news source
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags