يکشنبه, 25 شهريور 1403

مركز تحقيقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل (مغان)

  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ 
  • کد خبر : ۱۷۴۲۰۸
تهیه برنامه تلویزیونی در خصوص مدیریت آفات حاشیه درختان جنگلی و باغات درختان انار در منطقه هشتجین خلخال با حضور محقق مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل (مغان)

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل نتایج حاصل از پروژه پایش آفات و بیماری­ های درختان جنگلی و درختان حاشیه جنگل ­های استان (باغات انار) با حضور محقق بخش تحقیقات جنگل‌ها و مراتع مرکز در برنامه تلویزیونی شبکه استانی سبلان تهیه گردید­.

 در این برنامه تلویزیونی مهندس داود مهرآوران مجری طرح استانی پروژه در مورد اثرات تغییر الگوی کشت و طغیان حشرات نو ظهور گفت: در بررسی بیولوژی پروانه کرم گلوگاه انار در باغات نمهیل هشتجین این آفت نسل­ های اول را بر روی درختان انجیر و سایر درختان منطقه سپری کرده و پروانه ­های نسل اخرا اواخر شهریورماه در تاج میوه انار تخم ­ریزی و لارو حشره با تغذیه از داخل میوه خسارت شدیدی به محصولات وارد می­ کند. رقم ­های شیرین حساس‌تر و خاصیت انبارداری کمتر نسبت به رقم ­های ملس و ترش است. همچنین در این برنامه رئیس مرکز خدمات هشتجین و چند تن از باغدار منطقه از وضیعت باغات منطقه و میزان خسارت آفت گزارش دادند.

این برنامه با همکاری مجری طرح گزارش جامع تصویری از میزان خسارت کرم گلوگاه انار و علائم خسارت و حشرات همراه و ساپروفیت از طرق رسانه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تهیه گردید. همچنین در این برنامه روش‌های مدیریت آفت ­های مهم درختان انار و سایر درختان هم­جوار با نمایش مراحل بیولوژی و روش‌های عملی کنترل آفت با حضور باغداران منطقه نشان داده شد.

منبع خبر
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل
امتیاز :  ۱/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها